• Bij de opening van de veldcompetitie stond voor KVS/Groeneveld Keukens, voorheen KVS/Maritiem, de thuiswedstrijd tegen Tweemaal Zes uit Maartensdijk op het programma.

KVS/Groeneveld Keukens kende een uitstekende start bij de opening van de veldcompetitie. Binnen 5 minuten had de formatie van coach André Kuipers met 4-0 de leiding genomen. Pas in de 7e minuut wist Tweemaal Zes tot een eerste score te komen. KVS nam wat gas terug en vanaf dat moment ging het even gelijk op in het zonnige Cas van Dijkpark. Na de 20e minuut zette KVS nog even aan waardoor de ruststand uiteindelijk 12-6 bedroeg.

Na de rust bouwden de Supervissen uit Scheveningen de voorsprong gestaag uit en na een kwartier spelen had KVS een voorsprong van 10 punten. KVS leidde de wedstrijd inmiddels met 19-9. Met nog 10 minuten te gaan zette KVS wederom aan en bouwde de voorsprong verder uit. Tweemaal Zes gooide met nog 5 minuten op de klok, en bij een stand van 22-10, de handdoek definitief in de ring. In rap tempo werd de score door KVS verder opgevoerd wat een eindstand van 30-10 opleverde.

Zo kende de Scheveningse formatie van André Kuipers een prima start van het nieuwe veldseizoen waarbij het publiek uitstekend vermaakt werd door een doelpuntenfestijn.

Doelpunten: Gijs Gillissen 9, Youri Nadorp 6, Laura Dijkhuizen 5, Pieter Redelijkheid 3, Madjid Korodowou 2, Jarmo Jongman 2, Fleur van der Ende 2, Jill Buytelaar 1.

Tekst en foto: Eric van der Ende