• Trots op KVS!

Zoals bekend speelde ons eerste team afgelopen zaterdag de tweede wedstrijd om promotie naar de Hoofdklasse. Het werd een heerlijke dag. De aanmeldingen voor de bus waren gedurende de week niet bij te houden en uiteindelijk stonden er ’s middags twee dubbeldekkers en een spelersbus op de Cremerweg klaar om naar Amsterdam af te reizen. Ruben en Sander, bedankt voor de organisatie! Bijna 250 KVS’ers, onder wie ontzettend veel jeugd, togen naar de uitwedstrijd en maakten er een waar feestje van. Heel veel mooier dan dat wordt het eigenlijk niet. Eenmaal in Amsterdam liep ik een paar keer langs al die KVS’ers in de rood-zwarte hal en dat was puur genieten. De support tijdens de wedstrijd was geweldig; de foto’s elders op de site, geschoten door Eric, Henk en Nico, geven de sfeer wat mij betreft op perfecte wijze weer.

Het werd een wedstrijd waarin KVS moeilijk afstand kon nemen van Rohda. Gelukkig schoten de spelers de laatste tien minuten alle schroom van zich af en zo werd het toch nog 20-27, waarbij er de laatste paar minuten nog genoeg te juichen viel, vooral natuurlijk na die laatste mooie aanval als climax. De ontlading in de hal, het onthaal van de spelers in het clubhuis, het feestje na afloop en de vele foto’s en filmpjes ma(a)k(t)en het geheel af. Spelers, staf en iedereen die bij het zeer verdiende kampioenschap is betrokken: van harte gefeliciteerd!!

KVS was voor het laatst in het seizoen 2016-2017 actief in de Hoofdklasse; het is mooi en goed voor de vereniging om er volgend jaar weer wedstrijden te spelen. Samen met de promoties van het 2e, 4e en 5e, inclusief de handhaving van de A1 op zaterdagochtend in Wormer, het kampioenschap van de A2 en de vele kampioenschappen bij de E en de F, zijn het twee succesvolle maanden in de zaal geweest voor onze vereniging. Afgelopen zaterdag blijft voorlopig nog wel op mijn netvlies gebrand staan en maakt me trots op waar we als vereniging tot in staat zijn. En dit sportieve succes is zo mooi na al die coronamaanden, waarin het juist voor de seniorenteams lastig moet zijn geweest om de motivatie te behouden tijdens het trainen in vier- en tweetallen zonder dat er competitie mogelijk was. Het is iedereen die kampioen is geworden dan ook ontzettend gegund; geniet ervan!

Open training op 23 april

Op 23 april (13 uur) vindt er een open training op ons veld plaats. Alle basisschoolleerlingen uit de buurt zijn dan welkom om korfbal uit te proberen. Natuurlijk willen we dat het zo druk mogelijk wordt. Met als doel om in de meimaand weer net zoveel nieuwe leden te verwelkomen als vorig jaar. Help mee om dit te verwezenlijken en vertel het door, maak iedereen enthousiast, etc.!

Voor het nieuwe seizoen zijn we overigens op zoek naar trainers, zie deze oproep op de site; laat ons weten als het je wel leuk lijkt om een team te trainen!

Schoolkorfbaltoernooi

Voor het eerst sinds 2019 werd er vorige week weer een Schoolkorfbaltoernooi op ons veld georganiseerd. Het was een drukte van belang, met uiteindelijk 25 klassen in totaal die streden voor de overwinning in hun groep-3/4- of groep-5/6-poule. Ik mocht na afloop weer de microfoon ter hand nemen, waarbij ik ons erelid Nel Vrolijk even in het zonnetje kon zetten. Nel heeft al sinds 1986(!) de organisatie van het Schoolkorfbaltoernooi in handen en is dus al 36 jaar, vanaf het begin, actief betrokken bij dit mooie toernooi. Maar nu is het (volledig begrijpelijk) genoeg geweest; heel erg bedankt, Nel!

Veld

De veldwedstrijden beginnen aankomende zaterdag alweer. Iedereen heel veel succes gewenst, en natuurlijk in het bijzonder de 3(!) nieuwe F-teams – F4, F5 en F6 – die vanaf zaterdag in actie komen!

Peter van der Zwan, voorzitter
    (petervdzwan@gmail.com)