• Afsluiting veld
    We hebben twee mooie maanden op ons veld mogen beleven. Zo ben ik de afgelopen weken erg bedreven geworden in het aansnijden van kampioenstaarten en het omhangen van medailles. Er zijn ongelooflijk veel teams kampioen geworden; wat een luxe en wat een mooie prestaties! De A2, B3, C1, C4, D1, D2, E1, E7, F1, F2, F4 en F5 zijn eerste in hun poule geëindigd. Van harte gefeliciteerd!! En bij de seniorenteams staan KVS/Groeneveld Keukens 1, 4 én 5 op de eerste plek; lekker om de zaal mee in te gaan!

Feest
    Vorige week zaterdag genoten veel KVS’ers (en ik ook) van een mooie KVS-avond, die startte met een fantastisch bereide maaltijd door de mannen van 17.03 en die naadloos overging in het Oktoberfest met een hoop gezelligheid en muziek in ons clubhuis. Heel veel complimenten aan de organisatie, want het bleef gezellig druk tot laat (zowel binnen als buiten was het goed toeven).

Grote Clubactie
    Het is nog maar een paar weken mogelijk om loten te kopen voor de Grote Clubactie. Ons doel voor dit jaar is om 3200 euro op te halen voor jeugdactiviteiten en korfbalmaterialen. Koop loten via de volgende link. Je kunt de naam van het jeugdlid invullen van wie je loten wilt kopen. Maar ook als je niet via een jeugdlid koopt kun je deze link “gewoon” gebruiken. Alvast heel erg veel dank voor alle steun! En er zijn natuurlijk weer mooie prijzen te winnen voor zowel lotverkopers als lotkopers.

Twee weken geleden mocht ik een cheque van Rabobank in ontvangst nemen in het kader van de ClubSupport-actie. In totaal een bedrag van meer dan 750 euro, waar we Rabobank en uiteraard iedereen die op KVS heeft gestemd erg dankbaar voor zijn!

Meetrainen
    Laatst was de vriendentraining voor alle E- en F-teams een mooi succes, met veel dank aan de Teamplayers. Geweldig om zoveel kinderen (ik telde zo’n 70 kids!) tegelijk aan de slag te zien op ons veld. Er deden enkele vriendjes of vriendinnetjes mee. Meetrainen kan overigens het gehele jaar door. Dus ken je iemand die weleens kennis wil maken met korfbal en KVS? Een overzicht van momenten om mee te trainen in de zaal vind je op onze speciale Proeftrainingen-pagina: https://www.kvskorfbal.nl/proeftrainen

Vrijwilligers
    Ik noemde in mijn vorige Van de Voorzitter al dat we Petra en Wiebe van der Haar hadden benoemd tot vrijwilligers van het jaar vanwege al het werk dat zij voor de vereniging doen. Inmiddels hebben we ook Nathalie Koelman als vrijwilliger van het jaar in het zonnetje gezet vanwege haar werkzaamheden voor het E-F-wedstrijdsecretariaat, maar ook breder, bijvoorbeeld op het gebied van werving en sociale media, zette zij zich het afgelopen jaar in. En dit jaar heeft Simcha Bremen de primeur om tot allereerste jeugdvrijwilliger van het jaar van KVS te zijn benoemd! Hij staat altijd klaar om in te vallen, te coachen en om als scheidsrechter (soms meerdere) wedstrijden voor zijn rekening te nemen! Bedankt allemaal; we zijn trots op jullie!

Via de site van de gemeente kan elke vrijwilliger van KVS (en dat zijn er een hoop) overigens een zogenoemde pluim aanvragen, zie deze link.

Talent
    Mooi nieuws vanuit de KVS-jeugd, want Tirza uit de C1 heeft zich met het regionale talententeam onder de 15 jaar geplaatst voor de finaleronde van de Korfbalchallenge eind december in Rotterdam; gefeliciteerd met deze mooie prestatie, Tirza, en heel veel succes!

De zaalcompetitie komt eraan: alle poule-indelingen zijn inmiddels terug te vinden in de KNKV-app en volgende week worden de definitieve zaalprogramma’s gepubliceerd. Elders op de site zijn overzichten van de oefenwedstrijden voor de jeugd en de trainingstijden van alle teams te vinden.

Tot snel in de Blinkerd!

Peter van der Zwan