• KVS won zaterdag ook de 4(!) confrontatie van dit zaalseizoen tegen stadsgenoot HKV/Ons Eibernest. Dankzij een ruime 28-16 overwinning, die pas gedurende de 2e helft tot stand kwam, is KVS ook definitief eerste geworden in de poule. Hierdoor gaat het tegen de nummer twee (tegenstander nog onbekend) van de andere overgangsklasse poule strijden voor plek in de hoofdklasse.

Op een vrolijke korfbalavond draaide KVS alvast warm voor de aanstaande kruisfinale. De uitslag van 28-16 doet vermoeden dat KVS een gemakkelijke avond had. Eerlijk is eerlijk de 4e onderlinge confrontatie van dit seizoen (Finale Haagse Korfbal Dagen, een ongeldig verklaarde wedstrijd vanwege corona en twee poule wedstrijden) was misschien wel de lastigste maar zeker de leukste wedstrijd van allemaal. Eibernest kwam met het nodige zelfvertrouwen naar de Blinkerd na een knappe 24-23 overwinning op SDO een week eerder. Door dit resultaat waren de Eibers definitief gevrijwaard van het spelen van degradatiewedstrijden. Het vrijuit spelende Eibernest pakte dan ook brutaal de leiding (0-1) dankzij een omdraaibal van Sanne van der Spek. Toch duurde het niet lang voordat Jarmo Jongman de gelijkmaker maakte gevolgd door 2 doelpunten van de dit seizoen in een bloedvorm verkerende Laura Dijkhuizen. Beide ploegen hielden elkaar tot aan 7-6 redelijk in evenwicht. Inmiddels waren ook Pieter Redelijkheid en Youri Nadorp binnen de lijnen gebracht, niet vanwege een tactische ingreep maar trainer/coach Andre Kuipers had van te voren al bedacht om vaste wissels te doen gedurende de wedstrijd. Mede dankzij rake afstandsschoten (Christiaan Spaans, Madjid Korodowou) en dankzij 2 benutte strafworpen (Jill Buytelaar, Laura Dijkhuizen) ging KVS uiteindelijk met een 12-7 voorsprong de rust in.

Eibernest kwam na rust sterk uit de kleedkamers want met 3 doelpunten op rij knokte het zich terug in de wedstrijd (12-10). Dat deed Eiberst een week eerder ook al toen het na rust de achterstand tegen SDO vrijwel ongedaan wist te maken en uiteindelijk er zelfs met de winst vandoor ging. Eibernest coach Jan Bongers pepte zijn team dan ook op voor de aansluitingstreffer maar het was Martine Rog met haar eerste doelpunt van de avond die het ritme van de Eibers wist te breken. Tot aan 17-15 wisten de Eibers uitstekend bij te blijven waardoor het voor de neutrale kijker (alle wedstrijden van KVS 1 zijn live te volgen via het KVS Youtube kanaal) een alleraardigste wedstrijd was om naar te kijken. Het was misschien ook wel de gewenste weerstand voor KVS want het moest zich dit keer flink inspannen om Eibernest te kunnen verslaan. Vanaf 17-15 kende KVS een zeer productieve periode waarbij vrijwel iedere aanval raak was. Het sloeg zo een onoverbrugbaar gat. Bij Eibernest vloeiden de krachten inmiddels weg terwijl KVS frivool bleef doorgaan waardoor de winst niet meer in gevaar kwam. KVS won uiteindelijk (toch weer) met ruime cijfers (28-16) van HKV/Ons Eibernest en eindigt daardoor op de eerste plaats in de poule. Mocht KVS promoveren dan staat de stadsderby ook voorlopig niet meer op het programma misschien was dat wel de reden dat beide selecties gebroederlijk de polonaise liepen tijdens het optreden van John Medley na afloop in Sportcafé ’T Nesjuh in de Blinkerd.

Kruisfinale
    KVS speelt op 9 en 16 april de kruisfinale, de tegenstander en speeltijden zijn nog niet bekend. Zodra dit bekend is wordt dit op de website van KVS bekend gemaakt (www.kvskorfbal.nl).

Doelpunten: Laura Dijkhuizen 8, Jarmo Jongman 4, Pieter Redelijkheid 4, Gijs Gillissen 3, Youri Nadorp 3, Martine Rog 2, Jill Buytelaar 1, Madjid Korodowou 1