• Na de winst in de thuiswedstrijd tegen KCR op 28 januari wist menig korfbalkenner het al: de beslissing om het kampioenschap zou vallen in de allerlaatste competitiewedstrijd, uitgerekend bij KCR. KCR had er mooi feestje van gemaakt, spelers mochten oplopen, er was een met rood-zwarte ballonnen versierd supportersvak en van zowel KCR als KVS was een vrolijke supportersgroep op de wedstrijd afgekomen. Samen met 2 iets wat gespannen teams een ideale mix voor een spannende kampioenswedstrijd. En spannend werd het.

De stand vooraf betekende dat KVS aan een gelijk spel genoeg had om het kampioenschap binnen te halen. KCR had duidelijk zijn zinnen gezet op deze wedstrijd en had in het begin van de 1e helft het betere van het spel. KVS stelde er goed verdedigend werk tegenover maar kon niet voorkomen dat KCR 3-1 voor kwam. Het gaatje wist KVS te dichten naar 3-3 maar vlak voor rust scoorde KCR nog een maal 4-3. In een betere 2e helft van KVS liep de score gelijk op. Om en om werd er gescoord. Of het was dat de spanning bij KCR hoger op liep of KVS gewoon zijn zaakjes beter voor elkaar had zullen we nooit weten 😉, maar van een kleine achterstand kwam KVS 2 punten voor (8-10), tot 3 minuten voor tijd. In een laatste ultieme poging, waar de spanning te snijden was, wist KCR er nog een gelijk spel uit te slepen, 10-10. Een enorme ontlading volgde en zowel bij KCR als in de Blinkerd, waar de wedstrijd via een livestream werd gevolgd, werd een klein feestje gevierd.

Gefeliciteerd spelers Tirza, Senna, Ninthe, Jasmijn, Sverre, Bryen, Nathan, Toby. En coaches Ruben, Richard en Roland. En natuurlijk vaste reserves/invallers Hannah, Joëlle, Otte en Jens.

Met dit kampioenschap is het zaalseizoen van de C1 nog niet ten einde. Als toetje mogen zij volgende week 8 april mee doen met het Nederlands kampioenschap voor C1 1e klasse in Wijk bij Duurstede. Er zal een supportersbus gaan. Meer informatie over de bus; tijden en opgeven.

Nb. Door het punt behoort KCR bij de 3 beste nummers 2 van alle poules en zal ook op het NK aanwezig zijn. Wie weet volgt weer zo’n spannende ontmoeting.