• KVS 1 speelde afgelopen zaterdag in Purmerend de eerste van twee uitwedstrijden en kan terugkijken op een geslaagde middag. Het won redelijk eenvoudig met 14-22 van BEP mede dankzij 6 treffers van Fleur van der Ende.

Voorafgaand aan de wedstrijd speelden eerst de reserves tegen elkaar en ook dat leverde een winstpartij op voor KVS. Het 2e leek eenvoudig te gaan winnen maar gaf gedurende de 2e helft een ruime voorsprong weg en moest zich zelfs bijna gewonnen geven in een zeer spannende slotfase. De treffer van Roland van Houten in de ‘dying seconds’ voorkwam dit echter. De 14-15 winstpartij is een wel mooie opsteker voor het 2e team dat geplaagd wordt door blessures. Onder andere nieuwkomer Job Ammerlaan gaat waarschijnlijk het hele veld- en zaalseizoen niet meer in aktie komen en ook routinier Bryan van Deursen kampt al lange tijd met hamstring problemen.

Net als tegen Velocitas schoot KVS 1 ook nu weer gretig uit de startblokken, na amper 3 minuten spelen stond het al op een 1-3 voorsprong. De 1-4 via Gijs Gillissen die meteen daarop volgde werd door arbiter Visscher, die een makkelijke middag had, om onbeduidende reden afgekeurd. Het moment zorgde voor een ‘break’ in het ritme van de Scheveningers want even werd er niet gescoord en zag BEP haar kans schoon om wat terug te doen (2-3). KVS pakte de draad weer op, zag Gijs Gillissen nu wel een geldig doelpunt maken en liep gedurende de 1e helft gestaag uit naar een ruime voorsprong. KVS stond bij rust al op een comfortabele 6-12, waarbij Fleur van der Ende in de slotfase trefzeker was met 2 doelpunten. Iets wat ze in de 2e helft nog veel vaker zou gaan doen.

Het was meteen na rust ook van der Ende die met 2 rake afstandsschoten haar visitekaartje afgaf. De 20-jarige van der Ende vocht zo een mooi talentenduel uit tegen de 19-jarige Lotte Reus van BEP. Reus, die regelmatig is en wordt geselecteerd voor vertegenwoordigende talententeams, kon echter niet op tegen tegen de zuiver schietende van der Ende die in totaal 6 keer scoorde. Hiermee werd zij ook meteen de meest trefzekere speelster van de middag. KVS speelde in de 2e helft al snel een gewonnen wedstrijd en kon het zich zelfs veroorloven om de licht geblesseerde Youri Nadorp de gehele wedstrijd op de bank te houden. Ondanks dat BEP tot de laatste minuut bleef strijden, kende KVS met de uiteindelijk 14-22 toch een gemakkelijke middag in Purmerend,

De 3 wedstrijden tot nu toe laten zien dat KVS oerdegelijk speelt. In trainersjargon wordt ‘hou het simpel’ misschien wel het vaakst geroepen vanaf de kant maar blijkt de uitvoering in het veld toch weerbarstig. De tactiek heeft tot nu toe tot een 100% score geleid met 6 uit 3, het brengt KVS 1 zelfs op verassende gedeelde eerste plek. De aanhang van de supervissen kijkt inmiddels al reikhalzend uit naar het treffen tegen de 2 titelkandidaten: Unitas en Nieuwerkerk. De twee troffen elkaar afgelopen zaterdag in Harderwijk en het was misschien wel een tikje verassend dat Unitas het titanenduel met 17-15 won. KVS wacht zaterdag een uitwedstrijd tegen VEO in Voorburg en dat mag zeker niet gezien worden als ‘tussendoortje’ in aanloop naar de wedstrijden tegen Unitas en Nieuwerkerk. Ontmoetingen tussen KVS en VEO zijn al jaren wedstrijden op zich. De wedstrijd op Sportcomplex Westvliet vangt aan om 15:30u, support is uiteraard welkom.

Doelpunten : Fleur van der Ende 6, Gijs Gillissen 5, Christiaan Spaans 4, Madjid Korodowou 3, Martine Rog 1, Pieter Redelijkheid 1, Larissa Lazarom 1, Naomi Grootscholten 1